Ondersteuning bij afvallen

Ondersteuning bij afvallen

Afvallen

Sporten is een belangrijk onderdeel bij het afval proces. Maar voeding is vaak nog belangrijker. Minder eten en calorieën tellen is een manier om af te vallen. De vraag is alleen hoelang je dit wilt doen? Hetzelfde met een eiwit dieet. Dit hou je wellicht een paar maanden tot een paar jaar vol, en dan? komen langzaam de kilo’s weer terug en kun je weer opnieuw beginnen. 

Wat heb je nou geleerd tijdens dit proces over jouw lichaam? 

Wanneer het afvallen niet lukt zou het kunnen zijn dat er een of meerdere problemen in het lichaam zijn die het afvallen verstoren.

  • Een voedingsintolerantie.
  • Slijmvorming in het lichaam (door slijm vormende voeding).
  • Een ophoping van toxines in het lichaam.
  • Een slechte ontgifting waardoor toxines niet kunnen worden afgevoerd.
  • Een verstoring in de vocht afdrijving waardoor je veel vocht vasthoudt.
  • Te weinig energie in het lichaam om af te vallen (te weinig en verkeerde voeding).
  • Een hormoonverstoring.
Al deze verstoringen kunnen er voor zorgen dat het afvallen niet lukt. Tijdens de begeleiding zal naast de voeding vooral  worden gekeken naar de darmen. Gezonde darmen zorgen voor minder problemen in het lichaam waardoor het lichaam beter in staat is om gewicht te verliezen.

Aanpak en begeleiding

Je wordt begeleid in jouw voedingskeuze. Bij het opstellen van het voedingsplan maak ik gebruik van bloedonderzoek en in overleg darmonderzoek. Hieruit kunnen voedingsintoleranties voortkomen. Het voedingsplan word op jouw afgestemd waarbij ik rekening houd met veganistisch, vegetarisch, gluten-arm, zuivel-arm en een noten-arm voedingspatroon (of indien andere aanpassingen).. Voeding en supplementen zijn hierop gericht:

op een gezonde ondersteuning bij afvallen;

meer energie krijgen;

een betere conditie  krijgen;

en een sterker lichaam te krijgen.

Wanneer het jouw doel is om te stoppen of te minderen met jouw medicatie moet je dit in overleg doen met jouw huisarts of specialist.

Je krijgt lifestyle en beweging adviezen om het lichaam te versterken en meer rust te creëren in het lichaam. Omdat het bewegingsadvies voor sommige te weinig is raad ik aan wanneer je veel wilt afvallen het ook handig is om naar sportbegeleiding te kijken, zoals een personal coach. De combinatie van voeding en een workout dat bij jou past vergroot de kans op succes.